zaterdag 27 oktober 2012

Quiche in het klein

Quiche, ik maak het niet heel vaak en dat zou ik eigenlijk wel moeten doen! Maar toen ik een avond geen zin had om te koken en wel een hoop left-overs in de koelkast had liggen die ik graag wilde gebruiken.... Want weggooien vind ik wel erg zonde... Kwam het idee voor deze 1-persoonsquiches. En deze is ideaal voor een zaterdag... lekker niks en snel wat eten!


Wat heb je nodig?
- quichevorm (deze zijn van IKEA, en erg leuk voor op een sint- of kerstlijstje)

- diepvriesbladerdeeg
- eieren
- champignons, prei of groentes die je lekker vindt / over hebt
- geraspte kaas
- room

Werkwijze:

- fruit de groentes even kort aan
- vet de schaaltje in en bekleed ze met bladerdeeg, je kunt ze eventueel kort voorbakken
- vul het bakje met de groente
- roer de room en het ei los en giet dit over de groentes
- als laatste voeg je wat geraspte kaas toe en ze kunnen de oven in!

Ik had de oven voorverwarmd op zo'n 190graden en ze hebben er toen 20minuten in gestaan.
Hou het tussendoor wel even in de gaten natuurlijk ;-)

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten