zaterdag 4 januari 2014

Inspiratie...

Waar haalt een mens inspiratie vandaan? Dat is voor veel mensen verschillend. Als ik naar mijzelf kijk haal ik veel inspiratie de laatste tijd van Pinterest!



Heerlijk scrollen door alle leuke foto's, zoeken naar een bepaald onderwerp, je eigen boards weer eens doorbladeren en mensen volgen. Er bestaan niet voor niets pins met de tekst: Stop Pinning and start doing... haha!

Hier haal ik zowel creatieve als culinaire inspiratie vandaan. Maar ook blogs lezen en volgen vind ik heerlijk... Google Reader is een tijdje geleden gestopt, dus moesten we massaal over naar een nieuwe handig lees tool. Dit is BlogLovin geworden! Heerlijk... handig, overzichtelijk en je kunt de blogs die je volgt handig indelen in categorieën.
Erg handig voor iemand als ik die veel blogs volgt.

In deze blogpost wil ik graag een aantal van mijn favoriete culinaire blogs in de spotlight zetten. Gewoon omdat ik vind dat ze erg goed bezig zijn en ik hen echt als inspiratiebron zie!

1. Culy.nl
Een heerlijk inspirerende blog over alle aspecten van koken, bakken, gadgets en lekker eten!
Dit is dan ook hun doel... Een heerlijke site om lekker op rond te neuzen.

2. uitpaulineskeuken.nl 
Nog zo'n heerlijk blog van foodie Pauline. Vorig jaar heeft haar blog een grote sprong gemaakt en is ze volgens mij fulltime foodie ;-)
Heerlijke recepten, van makkelijk tot gevorderd en van gezond tot lekker zondigen. Ik lees haar blogs altijd met veel plezier en heb menig recept al uitgeprobeerd!

3. Laurasbakery.nl
En dan nu de zoete kant van het verhaal... Naast koken ben ik ook gek op bakken! Ik heb thuis een plank met kookboeken voor maaltijden, hapjes en gerechten. En een plank met bakboeken... heerlijk!
Dus kom ik bij Laura's Bakery ook helemaal aan mijn trekken! Laura bakt er flink op los en heeft zelfs al twee bakboekjes op haar naam staan... WAUW!!! Ook de foto's op haar blog zijn erg mooi, je begint gelijk te watertanden.
Naast wat moeilijkere recepten staan er ook heel handige how to's en basisrecepten op haar blog




Ik hoop dat jullie ook geinspireerd raken van deze sites en blogs. En nee, ik heb geen aandelen in een van deze bedrijfjes hoor. Ik wil alleen graag mijn inspiratie met jullie delen.

Veel bak en kookplezier.

Liefs Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten